Seita Shop

Asiakaspalautukset

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote 14 päivän kuluessa. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu eli haettu Postista tai Matkahuollosta. Tuotteen voi palauttaa Postin tai Matkahuollon kautta maksutta asiakaspalautuksena. Peruutusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita.

Seita Shop/Seita Sisustus Oy vastaa tuotteiden palautuskustannuksista. Tuotteet saatuaan Seita Shop/Seita Sisustus Oy palauttaa asiakkaan peruutetusta tuotteesta maksaman hinnan. 

Seita Shop (Seita Sisustus Oy) ei vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua toimituksesta. 14 päivän määräaikaa on noudatettu, jos Asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän päättymistä. Mikäli peruuttamisessa ei ole noudatettu 14 päivän aikarajaa, voi asiakas saada lähtyksensä takaisin maksamalla uudelleen postituksen kustannukset sekä turhan asiakaspalautuksen kustannuksen 7 päivän kuluessa. 

Seita Shop/Seita Sisustus Oy palauttaa Asiakkaalta saadut suoritukset koskien peruutettua tuotetta, viivytyksettä. Seita Shop/Seita Sisustus Oy:llä on oikeus kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Seita Shop/Seita Sisustus Oy on saanut peruutetun tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jolla Asiakas on maksanut tuotteen, ellei Asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei Asiakkaalle aiheudu suoritusten palautumisesta kustannuksia.

Asiakkaalla on huolenpitovastuu vastaanottamastaan tuotteesta. Asiakas on vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Muista siis pakata palautettavat tavarat hyvin etteivät ne rikkoudu kuljetuksessa.

Peruuttamisoikeus ei koske: 

  • avattuja elintarvike- ja makeispakkauksia
  • muita avattuja pakkauksia kuten esimerkiksi tuoksukynttiläpakkauksia
  • mittatilaustuotteita kuten erikiseen tilattavia mittitilausmattoja
  • tilaustapetteja
  • tilaushuonekaluja, jotka tilataan suoraan valmistajalta tilauksen tultua
  • hygieniatuotteita (sukat, hajuvedet, rasvat, voiteet, öljyt, nestemäiset saippuat, läpimenevät korvakorut)
  • nestemäisiä siivoustuotteita

Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisinlähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Palautusohje

1. Pakkaa tuotteet hyvin laatikkoon ja laita mukaan lähetyksen mukana tullut peruutuslomake.
2. Lähettäessäsi asiakaspalautusta kirjoita pakettiin:
 ASIAKASPALAUTUS
Seita Shop
Kolarintie 9 a
95700 PELLO
Kun palautat tuotteen, liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
                            - Nimi, osoite sekä puhelinnumero
                            - Kopio tilausvahvistuksesta tai tilausnumero
Postin koodi asiakaspalautuksille: 643250
Matkahuollon koodi palautuksille: 9521098
Muilla tavoilla kuin postin ja matkahuollon kautta toimitetuista asiakaspalautuksista emme maksa palautuskuluja.
3. Vie paketti toimipisteeseen josta sen hait.
Kun palautus on hyväksytty, käsitelty sekä vastaanotettu, palautamme rahat viimeistään 14 päivän kuluessa. Myös kirjeenä tilatut tuotteet tulee peruuttaa joko viemällä matkahuoltoon tai postintoimipisteeseen.

Huom! Palautettaessa Postin kotiinkuljetuksella tilattu paketti tulee myös toimittaa Postin toimipisteeseen palautusta varten.

Huonekalujen ja muiden isojen rahdilla tulleiden toimituksien palautus sovitaan erikseen. Tällaisessa tapauksessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@seitashop.fi. Isojen pakettien kuten huonekalujen noudosta sovitaan aina erikseen.

Rahojen palautus

Maksupalvelutarjoajat Klarna ja Paytrail hoitavat kaiken maksuliikenteen asiakkaan ja yrityken välillä. Raha siirtyy maksupalvelutarjoajalle ja siitä edelleen myyjäyritykselle. Palautuksissa rahan palauttaa Klarna/Paytrail myyjäyrityksen rekisteröimän palautuksen mukaan. Kun saamme palautuksen, rekisteröimme sen Klarnalle/Paytrailille joka puolestaan hyvittää rahan asiakkaalle. Mikäli kyseessä on lasku, saat päivitetyn laskun sähköpostiisi. Mikäli kyseessä on Klarna Tili, summa päivittyy tilillesi. Mikäli hyvitystä ei voida jostain syystä suorittaa edellämainituilla tavoillla, pyydämme asiakkaalta tilinumeron ja hyvitämme palautuksen suoraan tilille.


Ostoskorisi on tyhjä